Beginnen als affiliate

Aanstekelijke Tips Om Meer Te Bereiken Als Affiliate

affiliate marketing tips

Table of Contents

Zit je erover na te denken om te starten met affiliate marketing, of wil je meer halen uit je business? Deze tips helpen je verder.

Weet zeker of je dit wilt

Dit klinkt gek, maar je wilt niet weten hoeveel mensen zijn begonnen met affiliate marketing – en later weer zijn afgehaakt. Ze hadden er andere verwachtingen van, het verdienen van de eerste commissie duurde te lang of ze vonden het te lastig om content te maken die iemand verder hielp – in plaats van puur geld te willen verdienen.

Je moet dus bereid zijn om te blijven werken en met tegenvallers om te gaan. Je hebt vast de verhalen gehoord over een passief inkomen, je baan kunnen opzeggen en ga zo maar door.

Dit klopt ook allemaal. Het is echter voor een bepaalde groep weggelegd. Deze groep heeft geen bijzondere talenten, beschikt niet over betere idee├źn of heeft voordeel van een budget. Nee, deze groep beschikt over volharding. Ze willen het gewoon erg graag – en zijn daardoor bereid om te blijven knallen – zelfs als er nog geen resultaten zijn.

Bekijk eens deze video – het gaat over de vraag hoe graag je het wilt. Iedere startende affiliate zegt het wel graag te willen, maar is dat wel zo. Aangezien er genoeg momenten zullen zijn waarin het makkelijk is om op te geven. Doe je dat dan ook, of ga je door? Deze keuze bepaalt voor het grootste deel je succes.

Niche is de beste of slechte keuze

Als je een affiliate website begint, moet je gaan schrijven. Dit kun je wel doen over 15 onderwerpen. Dit is echter niet de juiste strategie, want een website over allerlei onderwerpen is geen website over een website – en dat is wel wat een dikke must is.

Ten eerste omdat je een website hebt dat over van alles gaat. De bezoeker zal zich overdonderd voelen door het feit dat er zoveel andere onderwerpen zijn te vinden, terwijl hij een antwoord wil hebben en steeds wil verder kijken om een nog beter antwoord te vinden. Dit doe je door een onderwerp te kiezen en daarin heel diep te gaan, leg alles uit – en verbindt de artikelen met elkaar.

Zo maak je een website die door de bezoeker gewaardeerd wordt. Dat leidt ons naar Google.

via GIPHY

Google (en andere zoekmachines) bekijken voortdurend je website, omdat ze willen weten of de informatie relevant is voor hun bezoekers om te tonen. Daarnaast kijken ze ook of de website voldoet aan de eisen om meer traffic erheen te sturen, zoals interne links.

Als er vervolgens artikelen opstaan over verschillende onderwerpen, die ook niet naar elkaar linken, is het voor een zoekmachine lastig om te beoordelen – of je website waardevol is. Help de zoekmachine daarom een handje door te schrijven over een onderwerp. Zo maak je het jezelf ook makkelijker.

Alleen de beste content redt het

De meeste affiliates denken zo: ik wil zoveel mogelijk geld verdienen, dus schrijf ik een artikel waarin ik zoveel mogelijk affiliate links kan verwerken.

Dit is niet de goede gedachte. De goede gedachte is zorgen voor een artikel dat de vraag van een bezoeker volledig beantwoordt.

Dit doe je niet door alleen maar te denken aan geld te verdienen. Geld verdienen met een artikel is een bijproduct. Eerst moet je content gewoon heel goed zijn. Dit doe je door de vraag van de bezoeker volledig te beantwoorden en waarde te bieden. Dit doe je bijvoorbeeld door te verwijzen naar andere goede bronnen en een lange blog te schrijven.

Dit is de enige weg dat leidt naar meer commissies – mensen die puur content maken om geld te verdienen, zullen afhaken.

Denk lange termijn

Affiliate marketing is geen business waarin je vanaf dag 1 geld verdient. Gemiddeld gaan er een paar maanden overheen. Dit is geen ramp als je zo denkt. Als je denkt dat het nu moet gebeuren – en je ongeduldig raakt, is de kans klein dat je het volhoudt.

Je moet dus denken aan de lange termijn. De lange termijn heeft ook allemaal voordelen, bijvoorbeeld dat je weet dat je business steeds sterker aan het worden is, doordat je content blijft toevoegen. Hierdoor zul je ook steeds meer gaan verdienen. Maar eerst is het belangrijk om te starten en vooral niet druk te maken over de korte termijn. De korte termijn ben je namelijk morgen weer vergeten. Lees in deze blog hoe je lange termijn kunt denken.

Ga verder dan de concurrentie

Waar je een website overhebt, je zult te maken krijgen met concurrentie. Nu kun je hetzelfde doen als hen – de meeste maken alleen een website en gaan bloggen – of je kijkt verder en maakt ook een instagram account, laat je waardevolle stem horen op forums en laat in een YouTube video zien hoe je bijvoorbeeld een tool kunt opzetten.

Je doelgroep zit immers niet volledig op Google. Ze zitten ook op andere social media kanalen. Je kunt ze gemakkelijk bereiken – zo haal je meer traffic binnen – en is je business sterker dan die van de concurrentie.

Ken de basis van SEO

SEO is de brandstof waarmee je website gaat groeien. SEO toepassen is niet moeilijk. Je moet het alleen wel op de juiste manier doen.

Alleen dan kun je gaan groeien.

Het goed toepassen van SEO bestaat uit deze drie zaken:

  • het maken van content dat volledig aansluit bij de zoekintentie van de bezoeker
  • Zorgen voor een snelle website
  • Interne links plaatsen
  • Backlinks verzamelen

Het verkrijgen van backlinks is het moeilijkst, omdat andere website dan naar je moeten linken. Het is geen onmogelijke opgave. Je ziet hier hoe je het moet aanpakken.

Het gaat om je bezoeker

Het is verleidelijk om een website te bouwen en artikelen te schrijven die helemaal passen in je straatje.

Eigenlijk doe je er niet toe. Het gaat om je bezoeker, die moet worden geholpen. Als je dit uitgangspunt steeds neemt, lukt het je om uiteindelijk de website en content te maken die perfect is voor je bezoeker. Reken er maar op dat je hieruit prachtige resultaten komen.

Om dit te bereiken, hoef je alleen maar deze vraag te beantwoorden:

Voldoet wat ik nu doe volledig aan de wensen van mijn bezoeker, en help ik hem of haar er ook volledig mee?

Als dit zo is, zeggen we gefeliciteerd: je hebt je doelgroep uitstekend geholpen.

Bouw aan een merk

Google is hard. De zoekmachine kan namelijk in een keer je website onderuit schoffelen, waardoor je veel bezoekers verliest. Dit wil je niet, omdat je een website wil hebben die niet afhankelijk is van de grillen van een update.

Om dat te voorkomen, moet je een merk bouwen. Dat betekent bouwen aan een blog, social media account – en je doelgroep steeds willen helpen.

Als je dat doet, ben je niet afhankelijk van wat er gebeurt. Want je bent steeds in lead. Zo bouw je een business op die steeds verder groeit – dankzij jouw harde werk.

Werk slim

Wist je dat je niet 24/7 aan je business hoeft te werken?

Een artikel per week is voldoende om op de lange termijn een prachtige bedrijf te bouwen. De les hieruit is: werk slim en niet hard.

Richt je op dat wat je moet doen, en niet op randzaken. De 80/20 regel is hiervoor een goede graadmeter.

Over mij

Hey, mijn naam is Jochem en ik wil jou helpen om jouw dromen als affiliate uit te laten komen

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *