Beginnen als affiliate

Is een blog winstgevend?

de banner voor de blog is een blog winstgevend

Table of Contents

Een blog is zeker winstgevend. De verdienmodellen zijn uiteenlopend en de opstartkosten laag. Bovendien willen mensen met jouw werk lezen. Kortom: begin een blog!

Je kunt een blog bovendien snel succesvol maken door affiliate marketing toe te passen, advertenties te plaatsen, gesponsorde blogs te schrijven of eigen producten te schrijven. De mogelijkheden zijn eindeloos.

Het is dus gewoon mogelijk

Waarom wel

Je kunt een blog winstgevend maken door de juiste producten te promoten, advertenties te plaatsen en eigen producten te verkopen. Kortom: er zijn genoeg wegen die leiden naar een succesvolle blog.

Het is echter niet zomaar gedaan. Als het makkelijk zou zijn, zou iedereen het wel doen. We zien helaas in de resultaten van andere blogs dat ze nog niet succesvol zijn. Terwijl het gewoon kan. Voorbeelden en inspiratiebronnen genoeg.

Als je bereid bent om hard te werken, consistent aan je business werkt en nooit opgeeft, zal je op termijn je blog winstgevend maken en steeds meer gaan verdienen.

Waarom niet

De reden dat mensen hun blog niet winstgevend kunnen maken is omdat ze hun blog niet zien als een echte business. Ze zien hun blog meer als een hobby project waarvoor je eens in de zoveel tijd werkt.

Dit is niet de juiste mindset. De juiste mindset is dat je bereid bent om iedere dag te werken aan je blog. Dit betekent niet dat je dagelijks een blog schrijft. Het kan ook een blog updaten zijn, de snelheid verbeteren of inspiratie op doen.

Het is keihard werken om beter te worden, meer bezoekers te krijgen en meer winst te boeken. Veel mensen willen of kunnen dit niet, omdat ze geen tijd hebben, moe zijn, of bang zijn om te falen.

Laat me je een ding vertellen – je gaat sowieso falen. Dat is niet erg, omdat falen betekent dat je aan het leren bent.

Als je maar niet falen gebruikt als reden om te stoppen. Er is namelijk nooit een reden om te stoppen.

Zoals je ziet komt er veel kijken bij het opbouwen van een winstgevende blog. Gebruik onze tips om sneller de winst te bereiken:

Schrijf hele waardevolle artikelen

Je moet je artikelen zo schrijven dat het pijn doet dat je deze informatie ‘gewoon’ gratis weggeeft.

Dit is het advies van de IMU. Ze weten wel waar ze over praten, toch?

Voor een waardevolle blog is er een regel:

Zoek uit wat voor content je bezoeker wil hebben, bekijk wat de concurrentie hierover al heeft geschreven en maak betere content.

Dit is in het kort wat je moet doen om waardevolle artikelen te schrijven. Want hoe meer waardevolle artikelen je hebt op je blog, hoe meer bezoekers Google kan doorverwijzen naar je.

Dat is hoe het spelletje werkt.

Onthoud daarom altijd als je een blog schrijft dat deze ontzettend waardevol moet zijn, aangezien je op deze manier steeds meer succes gaat boeken.

Deze manier kost meer energie, tijd en misschien ook wel twijfel, (is het wel goed genoeg wat ik doe?)

Het antwoord is een dikke ja. Het is altijd goed genoeg wat je doet als je maar bereid bent om een stapje verder te gaan in je blogs.
Doorzetten

Je moet over zoveel doorzettingsvermogen bezitten dat iedereen in je omgeving denkt dat je hartstikke gek bent.

Kijk eens naar dit spotje van Apple – be different.

De mensen die je in dit filmpje ziet, hebben een ding gemeen – ze hebben continu doorgezet en nooit hun filosofie verloren.

Leer van deze verhalen dat je ook veel kunt bereiken. Het zal echter er niet zomaar zijn. De wereld test je eerste, overhandigt zware testen aan je en beloond je pas als het is gelukt.

Daarom slagen ook maar zo weinig mensen – ze waren gewoon niet bereid om nog eens door te zetten.

Domineer je niche

Als het goed is, heb je al een niche gekozen. Daar hoeven we het niet meer over te hebben. Waar we het wel over moeten hebben is dat je je niche moet domineren,

Dit doe je door de allerbeste en breedste content te maken die er maar te vinden in je niche. De beste content betekent dat je blogs dieper gaan en meer waarde bieden dan andere blogs – en breder betekent dat je over alle onderwerpen hebt geschreven die er maar te bedenken zijn. Jouw publiek is divers – zorg dat iedere vraag een antwoord krijgt.

Wees uniek

Tuurlijk is over alles al eens geschreven. Toch is er altijd een mogelijkheid om een nieuwe invalshoek te vinden.

Maak daarom ieder artikel ook uniek, door nieuwe ontwikkelingen te bespreken, je eigen ervaringen te vertellen en te verwijzen naar het leerproces van anderen.

Er is verder zoveel meer mogelijk. Hoe meer je een unieke positie inneemt, hoe meer mensen jouw werk lezen. Omdat je iets nieuws te brengen hebt.

Optimaliseren is nooit klaar

Als laatste willen we je erop wijzen dat het optimaliseren van je blog nooit af is – er valt altijd wel iets aan je blogs te verbeteren.

Als je dit blijft onthouden – en continu hard werkt om je blogs te verbeteren, zul je dit ook terug zien in de resultaten.

Zet extra stappen om je blog winstgevender te maken.

Samenvatting

Iedereen kan een blog beginnen. Deze winstgevend maken is een ander verhaal, omdat je daarvoor geduld en doorzettingsvermogen moet hebben.

Is bloggen het waard?

Bloggen is het zeker waard. Dagelijks zijn heel veel mensen op zoek naar tips, inspiratie en reviews. Hierdoor is er genoeg plek voor jou.

Hoelang duurt het om een blog winstgevend te maken?

Ga uit van gemiddeld 6 maanden tot een jaar.

Kan ik ook leven van een blog?

Yes! Droom hierom groot en schrijf vandaag je eerste blog.

Verder lezen?

Over mij

Hey, mijn naam is Jochem en ik wil jou helpen om jouw dromen als affiliate uit te laten komen

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *